La pedagogia Waldorf es remunta després de la Primera Guerra Mundial. Davant de la destrucció d’aquesta, l’empresari Emil Molt va decidir iniciar la seva lluita individual davant la crueltat humana. Així doncs, va brindar l’oportunitat al pedagog Rudolf Steiner de crear una escola pels fills i filles dels treballadors de la seva fàbrica de cigarrets Waldorf a Stuttgart.
Rudolf Steiner (1861-1925), filòsof i pedagog nascut a l’Imperi Austro-Húngar, considerava que l’educació havia d’anar a cavall del desenvolupament evolutiu de l’infant. La seva màxima és crear persones lliures i per aconseguir-ho aposta per la creativitat en l’ensenyament del nen, lluny de la pressió i exigències imposades pel nostre model de societat. Així doncs, la cooperació entre pares, mares i mestres esdevé vital en el seguiment i recolzament de l’activitat de l’infant.
El currículum Waldorf es centra en el coneixement i interés de la totalitat de l’individu, així es dóna la mateixa importància tant al pensar (cap), com el sentir (cor) i el fer (mans). Es tenen molt en compte les etapes evolutives del nen, aquestes es divideixen en septenis: l’educació es parteix dels 0 al 7 anys, dels 7 als 14 i dels 14 als 21. Es procura alimentar l’espiritualitat de l’infant perquè entri en contacte directe amb la vida i el creixement anímic va a cavall del físic.
Les activitats artístiques esdevenen un dels eixos principals de l’educació. Els alumnes no tenen llibres de text, ells mateixos es creen els quaderns. Les matèries duren entre 3 i 4 setmanes per tal de treballar profundament els continguts. Si plou no es tanquen a dins l’escola, entren en contacte amb la natura.
Voldríem saber quina és l’escola més propera amb mètode waldorf a la GARRIGA, tant de primària com de secundària.